X

הקדמה לספר: המינהלית והסעדים במכרזים ציבוריים: תיאוריה ופרקטיקה

ד"ר אורן שבת, העתירה המינהלית והסעדים במכרזים ציבוריים (בהוצאת פרלשטיין-גינוסר, 2017)

יצא לאור ספרו החדש של ד"ר אורן שבת בדיני מכרזים ציבוריים: "העתירה המנהלית והסעדים במכרזים ציבוריים"(הוצאת פרלשטיין גינוסר, 2017). הספר מורכב מאחד עשר פרקים, 844 עמודים, כריכה קשה.

מה בספר ?

במרכזו של ספר זה נידונים, לצד מגוון מעניין של סוגיות, מספר נושאים רחבים המהווים את ליבת הליטיגציה בתחום דיני המכרזים הציבוריים: סדרי הדין של העתירה המינהלית, דיני הסעדים הזמניים, עילות הסף, סדרי הדין של התובענה המינהלית

צלם: אייל דוד

ודיני סעד הפיצויים ועוד. נושאים אלה נכתבו בדגש מיוחד על דיני מכרזים ציבוריים. הם נמנים על התחומים החשובים ביותר בדיני המכרזים. הטעם לכך הוא, ששליטה במשפט המהותי של דיני המכרזים אינה מספקת לבדה כדי "לתרגם" את הזכות המהותית לסעד משפטי (אכיפה או פיצויים) או לסילוק העתירה (מחיקה על הסף או דחייה), לפי העניין. השגת יעדיהם של צדדים לעתירה מינהלית במכרזים ציבוריים עוברת, בהכרח, דרך היכרות מעמיקה עם סדרי הדין הרלוונטיים, וכן בשליטה בשיקולים השיפוטיים שמנחים את בתי המשפט בבואם להכריע בסעדים הזמניים. היכרות טובה עם נושאים אלה הינה הכרחית לניהול נכון של עתירה מינהלית במכרזים ציבוריים ושל תובענה מינהלית או למתן הכרעה בהן.  

מה מחדש הספר ?

הספר מניח בפני הקורא, בצורה בהירה, סדורה ומקיפה, את ההיבטים הרלוונטיים להגשת עתירה מינהלית ותובענה מינהלית ולבירורן, וכן ולקבלת סעדים זמניים, בדגש מיוחד על תחום דיני המכרזים הציבוריים. הספר מנתח לעומק את גישות הפסיקה השונות, ומביא איזכורי פסיקה רלוונטיים ועדכניים מהארץ ומחו"ל. לאורכו של הספר מוצגות בפני הקורא תובנות שהינן תוצר של מחקר ממושך. תובנות אלו עשויות לסייע לעוסק בתחום המכרזים הציבוריים לנהל, באופן מפוכח יותר, הליכי תקיפת מכרזים ציבוריים או התגוננות בפניהם.

למי הספר חיוני ?

הספר מיועד לעורכי דין, אנשי אקדמיה, שופטים, ולכל המתעניינים בתחום המכרזים הציבוריים. עיקרו רלוונטי לתקיפת תנאי מכרזים ציבוריים והליכי מכרזים כאמור, הן בבתי המשפט לעניינים מינהליים, הן בבג"ץ והן בבתי המשפט האזרחיים. זהו ספר בדיני מכרזים ציבוריים, החיוני לכל מחלקה משפטית במשרדי ממשלה, רשויות מקומיות, תאגידים עירוניים, תאגידים מעין עירוניים, חברות ממשלתיות, גופים מעין ציבוריים ולגופים ציבוריים בכלל.

הספר בכריכה קשה, 844 עמודים 

מחירו 790 ₪.

לדברי הקדמה של שופט בית המשפט העליון, חנן מלצר, לחצו כאן
תוכן עניינים כללי, לחצו כאן
תוכן עניינים מפורט, לחצו כאן
מפתחות הספר, לחצו כאן
עלון רכישת הספר, לחצו כאן
לביקורת ספרותית של ד"ר עמית גורביץ לחצו כאן 


יצירת קשר

ליצירת קשר עם ד"ר עו"ד אורן שבת:

רח' משכית 22, פינת יוחנן הסנלדר 8 "בית לומיר", הרצליה פיתוח
טל' 09-9543895, פקס' 09-9545033, דוא"ל info@michrazim-law.co.il.