X

תקנה 16א לתקנות חובת המכרזים

עריכת מכרז סגור ופנייה תחרותית לקבלת הצעות

16א(א)  ביקשה ועדת המכרזים להתקשר עם ספק מתוך רשימת מציעים במסגרת מכרז סגור או במסגרת פנייה תחרותית לקבלת הצעות, תפנה ועדת המכרזים לספקים מתוך רשימת המציעים כלהלן:

(1)   כללה רשימת המציעים לסוג מסוים לא יותר מעשרה מציעים, תפנה ועדת המכרזים לכולם;

(2)   כללה רשימת המציעים יותר מעשרה מציעים – תפנה ועדת המכרזים לחמישה מציעים לפחות;

(3)   הספקים שאליהם מופנות ההזמנות להציע הצעות ייבחרו ככל הניתן בסבב מחזורי לפי נוהל כאמור בתקנה 16(ה).

(ב)  ביקשה ועדת המכרזים,  להתקשר עם נכה צה"ל לניהול מזנון במשרד לפי תקנה 4(9), תכלול באמות המידה לבחירת ההצעה הזוכה לפי תקנה 22 גם את צורכי השיקום של כל מציע כפי שיקבע אגף השיקום במשרד הביטחון.


פנייה למציעים לצורך מכרז סגור ובהליך תחרותי

תקנה 16א לתקנות חובת מכרזים מסדירה את אופן פניית ועדת המכרזים אל מציעים פוטנציאלים, הרשומים ברשימת המציעים הרלוונטית לצורך התקשרות מסוימת, זאת כאשר הרשות הציבורית עורכת מכרז סגור או מקיימת הליך תחרותי, על אף שהינה פטורה מעריכת מכרז. מכרז סגור מוגדר בתקנה 1 לתקנות חובת המכרזים "מכרז שבו הפנייה לקבל הצעות מופנית לספקים מסוימים בלבד, לפי תקנה 4".

התקנה אינה משאירה שיקול דעת רב לועדת המכרזים לגבי מספר המציעים שאליהם מוטל עליה לפנות: אם רשימת המציעים לצורך התקשרות מסוימת מכילה לא יותר מ-10 מציעים, כי אז חובה על הוועדה לפנות לכל המציעים שברשימה (תקנה 16א(א)(1)).

ברם, אם הרשימה מכילה למעלה מ-10 מציעים, כי אז חובה על הועדה לפנות אל 5 מציעים לפחות תקנה 16א(א)(2).

יוער, כי ההיגיון בחוסר האחידות המספרי ביחס למספר המציעים שחובה על ועדת המכרזים לפנות אליהם בכל אחת מתקנות המשנה שלעיל, אינו ברור די צורכו.

 פנייה בסבב מחזורי

למען שמירה על עקרון השוויון וההגינות בין המציעים הפוטנציאלים הרשומים ברשימת המציעים, מחייבת תקנה 16א(3) לתקנות חובת המכרזים את ועדת המכרזים לבחור את המציעים מתוך הרשימה שאליהם היא תפנה, על פי סבב מחזורי כקבוע בתקנה 16(ה) לתקנות חובת המכרזים.

הוראת תכ"ם 7.19.2. כללים להקמת רשימת מציעים (מאגר) ולניהולה

ביום 27.8.2013 פרסם החשב הכללי באוצר את הוראת תכ"ם (תקנון כספים משק וכלכלה) מס' 7.19.2 "כללים להקמת רשימת מציעים (מאגר) ולניהולה", מהד' 2. הוראת תכ"ם זו מסדירה לפרטי פרטים את אופן הקמת רשימות מציעים (כל רשימה מכונה "מאגר"), ההגנה עליהם על פי חוק הגנת הפרטיות, אופן דחייה והשעיית מציעים הרשומים במאגר, דרך יישום חובת הפנייה אל המציעים בסבב מחזורי ועוד.

צרו קשר

משרדנו ישמח להעניק ייעוץ ואו ייצוג בכל הקשור למכרזים סגורים, לפניות תחרותיות ובנוגע למכרזים ציבוריים בכלל. משרדנו ממוקם ברח' משכית 22 פינת רח' יוחנן הסנדלר 8, הרצליה פיתוח. התקשרו עמנו לטל' 09-9543895 (רב קווי), פקס' 09-9545033, דואר אלקטרוני info@michrazim-co.il.

* זכויות היוצרים לתכנים באתר אינטרנט www.michrazim-law.co.il שמורות לפירמת עוה"ד ד"ר שבת, עו"ד למכרזים ©
* אין להעתיק, לשכפל, להפיץ, לערוך או לעשות שימוש בכל דרך שהיא, למעט קריאה ועיון.
*אין בתוכן המאמר משום ייעוץ משפטי שיש להסתמך עליו.
* תאריך 24.9.2017.

© Dr. Shabat:
Related Post