X

תקנה 19ד לתקנות חובת המכרזים

תקנה 19ד לתקנות חובת המכרזים – מכרז ממוכן מתפתח

מכרז ממוכן מתפתח ינוהל כך:

(1) נקבע במסמכי המכרז כי תיבחן עמידת המציע בתנאי סף או בניקוד איכות מזערי, תקבע ועדת המכרזים את קבוצת המציעים הסופית בהתאם לתקנה 17ג(1) ו-(2) או תקנה 17ד(1) ו-(2);

(2) לאחר קביעת קבוצת המציעים הסופית, תקבע ועדת המכרזים מועד ראשון שבו כל המציעים שבקבוצת המציעים הסופית רשאים להגיש הצעות, וכן מועדים נוספים, ככל שיידרש, שבהם המציעים יהיו רשאים להגיש הצעה נוספת לעומת ההצעה האחרונה והכל בהתאם לקבוע במסמכי המכרז;

(3) הגשת הצעות כאמור בפסקה (2), תיעשה בנוכחות שניים לפחות מחברי ועדת המכרזים.


מכרז ממוכן מתפתח  – קביעת המציעים הסופית

בהתאם לתקנה משנה (1), במידה וועדת המכרזים החליטה לבחון את עמידת המציעים בתנאי סף או בניקוד איכות מזערי, כי אז הליך בחירת המציעים הכשירים תתבצע בהתאם לתקנה 17ג(1) ו-(2) לתקנות חובת המכרזים ["מכרז עם שלב מיון מוקדם"] או בהתאם לתקנה 17ד(1) ו-(2) ["מכרז עם בחינה דו שלבית"], לפי העניין.

מכרז ממוכן מתפתח –  "מכירה פומבית" אונליין

תקנה משנה (2) מתארת את מנגנון המכרז הממוכן המתפתח כמעין "מכירה פומבית" אונליין, שבה, לאחר קביעת המציעים הכשירים ("רשימת המציעים הסופית) נערכת בינהם התמחרות חוזרת במועדים שונים, כאשר בכל הליך התמחרות כאמור הינם רשאים להגיש הצעה משופרת לעומת הצעתם האחרונה, הכל כקבוע בתנאי המכרז. השיפור בהצעה יכול להיות ביחס למרכיב המחיר או ביחס למרכיב הכמותי, בהתאם לתנאי המכרז, כפי שיוגדרו.

הגשת הצעות בנוכחות חברי ועדת המכרזים

תקנה משנה (3) מדברת בעד עצמה: הגשת ההצעות בהתאם לתקנה משנה (2) תיעשה בנוכחות לפחות שניים מחברי ועדת המכרזים.

הערות כלליות

יתרון בולט בניהול מכרז ממוכן מתפתח (או "מכרז דינאמי") הינו השקיפות שבו מתנהל ההליך. שכן ההתמחרות נעשית באופן ממוחשב, אונליין, כאשר כל מציע יכול לצפות בהצעות של יריביו. יתרון נוסף, הנובע מן האמור, הוא טבעו של מנגנון זה לעודד את המציעים לתחרות מוגברת. כמו כן, מעצם היות ההליך ממוחשב ושקוף, יש לצפות כי המחלוקות המשפטיות ביחס למכרזים ממוכנים מתפתחים צפויות להיות נדירות. עם זאת, ההליך המכרז הממוכן המתפתח חשוף לתיאומים בין המציעים השונים ולהתנהגות קרטלית. יתר על כן, סוג זה של מכרז מתאים לרוב לעסקאות רכש של "מוצרי מדף", ואינו מתאים להתקשרויות בעלות היבטים מורכבים.

* זכויות היוצרים שמורות לפירמת עוה"ד ד"ר אורן שבת ©
* אין להעתיק, לשכפל, להפיץ, לערוך או לעשות שימוש בכל דרך שהיא, למעט קריאה ועיון.
*אין בתוכן המאמר משום ייעוץ משפטי שיש להסתמך עליו.
*תאריך 3.10.2017.

© Dr. Shabat:
Related Post