X

עורך דין למכרזים

עורך דין למכרזים | ד"ר אורן שבת

 

למשרדו של ד"ר עו"ד אורן שבת התמחות ייחודית במכרזים ציבוריים. 

לקבלת ייעוץ בנושא עתירה מנהלית במכרזים ציבוריים צרו עמנו קשר, בטל' 09-9543895 או בדוא"ל info@michrazim-law.co.il. משרדנו ממוקם ברח' משכית 22 הרצליה פיתוח. 

מכרזים ציבוריים הינם חלק בלתי מהפעילות העסקית של חברות רבות בישראל ובמרבית מדינות העולם המערבי (לדוגמא, מדינות האיחוד האירופי וארה"ב).

תכלית ההתמודדות במכרז ציבורי הינה, בדרך כלל, התקשרות עם המדינה או עם רשות מרשויותיה לצורך אספקת שירותים, טובין, לביצוע פרויקט לעריכת עסקת מכר או רכש של נדל"ן. שאיפתם של מתמודדים במכרזים הינה, לרוב, הפקת רווח כלכלי, מהעסקה שתיקשר עם הרשות הציבורית.

להתקשרות עם רשות ציבורית בעקבות מכרז נודעות השלכות כלכליות נלוות לעסקה עצמה, וארוכות טווח. התקשרות עם רשות ציבורית בעקבות זכייה במכרז יוצרת לזכיין מוניטין עסקי, היא עשויה לסייע בהרחבת פעילותו המסחרית וביכולתה להקנות לו הזדמנות לצבור ניסיון מוכח. יתרונות אלה עשויים לשמש את ה לזכיין לצורך התמודדות מוצלחת במכרזים נוספים.

יחד עם זאת, להתמודדות במכרז ציבורי קיימים היבטים משפטיים, שרבים אינם מודעים להם. היבטים אלה עשויים להיות, לעתים מורכבים, וכאלה אשר דורשים ידע ומומחיות בתחום המכרזים הציבורים. שכירת שירותיו של עורך דין למכרזים, קרי עורך דין בעל התמחות מיוחדת במכרזים ציבוריים הינה חיונית ולעתים אף בלתי נמנעת, כדי להימנע ממשברים עסקיים ומשפטיים במכרזים ציבוריים, או כדי ליתן להם מענה הולם ולתקנם, לאחר שכבר אירעו.

כיצד ניתן עו"ד למכרזים יכול לסייע ?

 

מעצם מומחיותו הספציפית, עורך דין למכרזים עשוי לסייע בכל היבט רלוונטי למכרז ציבורי. להלן מספר דוגמאות לאופנים הרבים שבהם ניתן להסתייע במשרדו של ד"ר אורן שבת, בעניין מכרזים ציבוריים:

§ בירור האם חלה על רשות ציבורית חובה לפרסם מכרז לעניין מסוים, כאשר היא נמנעת מלעשות כן; במקרה הצורך עשוי עורך הדין לסייע לכוף על הרשות את החובה לפרסם מכרז.

§ בירור האם ניתן לבצע התקשרות עם הרשות בפטור ממכרז, על פי העילות הקבועות בדין, כאשר הלקוח מעוניין בכך.

§ סקירת תנאי המכרז, ניתוחם, פרשנותם והכנת הצעת המתמודד להגשה, ובאופן שהצעתו לא תיפסל בשל פגם "טכני", הקשור בליקוי בהכנת ההצעה.

§ הפניית דרישה אל עורך המכרז לצורך שינוי תנאי המכרז כאשר הם לוקים בפגם, בחוסר סבירות או נחזים ל "תפורים" לטובת מתמודד כזה או אחר.

§ הפניית שאלות הבהרה אל עורך המכרז.

§ במקרה של אי זכייה במכרז, עיון במסמכי המכרז, לרבות עיון בהצעות המתמודדים שזכו.

§ הגשת עתירה מינהלית או עתירה לבג"ץ (בהתאם לסמכויות הקבועות בדין) לביטול הזכייה במכרז ולהכרזת מתמודד אחר כזוכה, להחזרת הדיון בתוצאות המכרז לוועדת המכרזים או לביטול המכרז כולו.

§ במקרה של זכייה במכרז, כאשר מתמודד אשר חש עצמו מקופח עותר לשינוי תוצאות המכרז – התגוננות בפני העתירה וייצוג בבית המשפט. ייצוג בהליכי ערעור ע"י עו"ד למכרזים.

§ הגשת עתירה מנהלית לביטול התקשרות במכרז שנעשתה ללא מכרז, בניגוד לחוק חובת המכרזים.

ועוד.

צרו קשר

אנו מודעים לדחיפות הטיפול בעתירות במכרזים ציבוריים ואנו ערוכים לכך.  לקבלת ייעוץ צרו עמנו קשר, בטל' 09-9543895 או בדוא"ל info@michrazim-law.co.il. משרדנו ממוקם ברח' משכית 22 הרצליה פיתוח.

 

© Dr. Shabat:
Related Post