מכרזים להקמת תשתיות אנרגיה
מכרזים להקמת תשתיות אנרגיה
מכרזים לייצור והרכבת מתקנים ותשתיות
מכרזים לייצור והרכבת מתקנים ותשתיות
מכרזים לרכישת טכנולוגיות גבוהות וביטחוניות
מכרזים לרכישת טכנולוגיות גבוהות וביטחוניות
מכרזים להקמת תשתיות תחבורה
מכרזים להקמת תשתיות תחבורה
מכרזים לאספקת שירותי תכנון ופיקוח
מכרזים לאספקת שירותי תכנון ופיקוח
מכרזים לביצוע עבודות עפר ובינוי
מכרזים לביצוע עבודות עפר ובינוי
מכרזים למתן שירותי תחבורה והסעות
מכרזים למתן שירותי תחבורה והסעות
מכרזי נדל"ן
מכרזי נדל"ן
ד"ר אורן שבת, עו"ד מומחה למכרזים
  • דף הבית
  • אודותינו
    • אורן שבת ד”ר | מי אנחנו
    • מומחיותנו: מכרזים ציבוריים
    • ה"אני מאמין" של הפירמה
    • ספרו של ד"ר שבת: העתירה המינהלית והסעדים במכרזים
    • קופחת במכרז? – הגש ערעור על תוצאות מכרז
    • כיצד ליצור עמנו קשר ?
  • מכרזים ציבוריים
    • מילון מונחים במכרזים
      • אמות מידה
      • דיני מכרזים
      • הגשת הצעה באיחור
      • העדפת תוצרת הארץ ותוצרת אזורי עדיפות לאומית
      • העמסת מחירים במכרז
      • הצעה גרעונית
      • הצעה מסויגת
      • הצעה תכסיסנית
      • זכות העמידה במכרזים
      • חובת השימוע במכרז
      • חוק חובת המכרזים
      • טעות סופר בהצעה
      • מיצוי הליכים
      • מכרז מחיר
      • מכרז ממוכן
      • מכרז ממוכן מהיר
      • מכרז ממוכן מתפתח
      • מכרז תפור או מכור
      • מכרזים ממשלתיים
      • נשף מסיכות במכרז
      • סעד ציווי במכרזים
      • ספק חוץ
      • ספק יחיד
      • עידוד נשים בעסקים
      • עסקים קטנים ובינוניים
      • ערבות מכרז
      • עתירה מנהלית
        • עורך דין עתירה מנהלית
      • פרוטוקול ועדת המכרזים
      • פטור ממכרז | חובת מכרז
      • צו ארעי וצו ביניים
      • שיהוי, טענת שיהוי
      • תובענה מנהלית
      • תיבת המכרז
      • תכליות דיני המכרזים
      • תכסיסנות
      • פגמים בערבות מכרז
      • תנאי סף
      • תקנות חובת המכרזים
    • חוק חובת המכרזים
      • מבוא לחוק חובת מכרזים
      • סעיף 1 לחוק חובת המכרזים
      • סעיף 2 לחוק חובת המכרזים
      • סעיף 2א לחוק חובת המכרזים
      • סעיף 2ב לחוק חובת המכרזים
    • תקנות חובת המכרזים
      • מבוא לתקנות חובת המכרזים
      • הרפורמה בתקנות משנת 2009
      • תקנה 1 לתקנות חובת המכרזים
      • תקנה 3א לתקנות חובת המכרזים
      • תקנה 6 לתקנות חובת המכרזים
      • תקנה 8א(11) שינוי בתנאי חוזה שנכרת בעקבות מכרז
      • תקנה 15 לתקנות חובת המכרזים
      • תקנה 16 לתקנות חובת המכרזים
      • תקנה 16א לתקנות חובת המכרזים
      • תקנה 16ב לתקנות חובת המכרזים
      • תקנה 17 לתקנות חובת המכרזים
      • תקנה 18 לתקנות חובת המכרזים
      • תקנה 19 לתקנות חובת המכרזים
      • תקנה 19א לתקנות חובת המכרזים
      • תקנה 19ד לתקנות חובת המכרזים
      • תקנה 19ה לתקנות חובת המכרזים
      • תקנה 20 לתקנות חובת המכרזים
        • תקנה 20(א) לתקנות חובת המכרזים
        • תקנה 20(ב) לתקנות חובת המכרזים
        • תקנה 20(ג) לתקנות חובת המכרזים
      • תקנה 21 לתקנות חובת המכרזים
        • תקנה 21(א) לתקנות חובת המכרזים
          • תקנה 21(א)(א1)
      • תקנה 22 לתקנות חובת המכרזים
  • בלוג
    • העליון: חוסר תום לב בבחירת שיטת ביצוע המכרז עלול להביא לפסילת הזכייה
    • מתמודד במכרז חויב לשלם פיצויים למתמודד אחר בגין הפרת חובת תום הלב
    • ביהמ"ש העליון: המלצה מצוות ועדת מכרזים פגעה בעקרון השוויון
    • האם רשאית ועדת המכרזים לחלט ערבות המכרז כאשר לא נגרם לה נזק?
    • תקדים בעליון: כאשר קיימת מחלוקת לגבי תנאי מרכזי במכרז, ביהמ"ש ייטה לתת סעד זמני
    • פס"ד של ביהמ"ש העליון מגבה את זכות האזרח לעיין בפרוטוקולי ועדות מכרזים
    • השופט אלכס שטיין: יש לאכוף את כל תנאי המכרז בדווקנות
    • העליון: פגיעה ב"ניקיון המכרז" גוררת את ביטולו אפילו אם לא נגרם נזק
    • העמותה למינהל תקין במכרזים דורשת משר הפנים: "בטל את אגרת ההשתתפות במכרזים"
    • כיצד איבדה חברת פז הזדמנות פז להגיש עתירה מנהלית ?
    • ראיון רדיופוני אודות העתירה שהוגשה נגד שר הפנים, אריה דרעי
    • עתירה לבג"ץ: לחייב את העיריות לפרסם מראש את כוונתן להתקשר ללא מכרזים
    • An Administrative Petition Filed to the HCJ v. the Israeli Minister of Interior, Aryeh Deri
    • בהרצאה בפני חברי ועדות מכרזים חדשים
    • Oren Shabat, Dr | Lecturing before new Public Procurement Officers
    • האם קיימת לרשות ציבורית קיימת זכות עמידה לפי חוק חופש המידע ?
    • -The Remedies in Israeli Public Procurement Law – Soon Available to Courts of Law
    • סעד זמני בערעור במכרזים – בעקבות פסיקת השופטת דפנה ברק-ארז
    • וידאו | מהו מכרז תפור וכיצד נפעל כאשר המכרז תפור ?
    • The Duty to Act in Good Faith
    • חובת תום הלב בהליכי רכש ציבורי ופרטי
    • פיצויים כנשק במלחמה נגד השחיתות
    • ביהמ"ש: "סנו וקליר מטיחות זו בזו רפש שאלף סבונים לא יצליחו לנקות"
    • מדוע נדחתה עתירה נגד מס סמוי בסך של 189 מ' ש"ח על תעריף החשמל ?
    • סימנס הורשעה בפלילים: האם תוכל להשתתף במכרזים ?
    • רמ"י: כך אנו מנהלים את מכרזינו; ביהמ"ש: המכרז פסול
    • פורסמה הוראת תכ"ם לעניין שילוב עסקים קטנים ובינוניים במכרזים ציבוריים
    • מסתננים ומכרז ציבורי: מדוע חב' כוח אדם המעסיקות מסתננים צריכות להתחיל לדאוג ?
    • פורסמה הוראת תכ"ם לעניין רכש ידידותי לסביבה
    • הכותרת מבטיחה – התוכן פחות. על הוראת תכ"ם החדשה לעניין רכש ידידותי לסביבה
    • טובים השניים מן האחד ? פיצול עמידה בתנאי הסף על ידי שני קבלני משנה
    • זכות העיון של חבר מועצה | סעיף 140א לפקודת העיריות
    • ערבות מכרז: "לא מדובשך, לא מעוקצך"
    • על פסילת משתתף במכרז החשוד בפלילים – לאור פס"ד בימ"ש העליון בעניין שפיר
    • בימ"ש העליון מרחיב את תחולת הלכת "קסם מילניום"
    • קופחת במכרז? – הגש ערעור על תוצאות מכרז
    • בוטלה החלטת פטור ממכרז בשווי 18.5 מ' ש"ח של חברת החשמל
  • סרטוני וידאו
  • השתלמויות וכנסים
  • ניוזלטר מכרזים
    • *בית המשפט העליון: הצעת מחצבות כפר גלעדי לא תוכרז זוכה במכרז, משיקולי תחרותיות, למרות היותה ההצעה הגבוהה ביותר
    • *האם אי התחייבות של עורך מכרז להיקף שעות פעילות היא עילה להתערבות בתנאי המכרז?
    • *האם רשאית ועדת המכרזים לדרוש ממציע לחזור בו מהסתייגות מהותית בתנאי המכרז, כאשר קיים במכרז סעיף המאפשר לה להתעלם מהסתייגויות?
  • צור קשר
  • ENGLISH
  • ESPAÑOL
  • DEUTSCHE
  • ITALIANO
  • דף הבית
  • אודותינו
    • אורן שבת ד”ר | מי אנחנו
    • מומחיותנו: מכרזים ציבוריים
    • ה"אני מאמין" של הפירמה
    • ספרו של ד"ר שבת: העתירה המינהלית והסעדים במכרזים
    • קופחת במכרז? – הגש ערעור על תוצאות מכרז
    • כיצד ליצור עמנו קשר ?
  • מכרזים ציבוריים
    • מילון מונחים במכרזים
      • אמות מידה
      • דיני מכרזים
      • הגשת הצעה באיחור
      • העדפת תוצרת הארץ ותוצרת אזורי עדיפות לאומית
      • העמסת מחירים במכרז
      • הצעה גרעונית
      • הצעה מסויגת
      • הצעה תכסיסנית
      • זכות העמידה במכרזים
      • חובת השימוע במכרז
      • חוק חובת המכרזים
      • טעות סופר בהצעה
      • מיצוי הליכים
      • מכרז מחיר
      • מכרז ממוכן
      • מכרז ממוכן מהיר
      • מכרז ממוכן מתפתח
      • מכרז תפור או מכור
      • מכרזים ממשלתיים
      • נשף מסיכות במכרז
      • סעד ציווי במכרזים
      • ספק חוץ
      • ספק יחיד
      • עידוד נשים בעסקים
      • עסקים קטנים ובינוניים
      • ערבות מכרז
      • עתירה מנהלית
        • עורך דין עתירה מנהלית
      • פרוטוקול ועדת המכרזים
      • פטור ממכרז | חובת מכרז
      • צו ארעי וצו ביניים
      • שיהוי, טענת שיהוי
      • תובענה מנהלית
      • תיבת המכרז
      • תכליות דיני המכרזים
      • תכסיסנות
      • פגמים בערבות מכרז
      • תנאי סף
      • תקנות חובת המכרזים
    • חוק חובת המכרזים
      • מבוא לחוק חובת מכרזים
      • סעיף 1 לחוק חובת המכרזים
      • סעיף 2 לחוק חובת המכרזים
      • סעיף 2א לחוק חובת המכרזים
      • סעיף 2ב לחוק חובת המכרזים
    • תקנות חובת המכרזים
      • מבוא לתקנות חובת המכרזים
      • הרפורמה בתקנות משנת 2009
      • תקנה 1 לתקנות חובת המכרזים
      • תקנה 3א לתקנות חובת המכרזים
      • תקנה 6 לתקנות חובת המכרזים
      • תקנה 8א(11) שינוי בתנאי חוזה שנכרת בעקבות מכרז
      • תקנה 15 לתקנות חובת המכרזים
      • תקנה 16 לתקנות חובת המכרזים
      • תקנה 16א לתקנות חובת המכרזים
      • תקנה 16ב לתקנות חובת המכרזים
      • תקנה 17 לתקנות חובת המכרזים
      • תקנה 18 לתקנות חובת המכרזים
      • תקנה 19 לתקנות חובת המכרזים
      • תקנה 19א לתקנות חובת המכרזים
      • תקנה 19ד לתקנות חובת המכרזים
      • תקנה 19ה לתקנות חובת המכרזים
      • תקנה 20 לתקנות חובת המכרזים
        • תקנה 20(א) לתקנות חובת המכרזים
        • תקנה 20(ב) לתקנות חובת המכרזים
        • תקנה 20(ג) לתקנות חובת המכרזים
      • תקנה 21 לתקנות חובת המכרזים
        • תקנה 21(א) לתקנות חובת המכרזים
          • תקנה 21(א)(א1)
      • תקנה 22 לתקנות חובת המכרזים
  • בלוג
    • העליון: חוסר תום לב בבחירת שיטת ביצוע המכרז עלול להביא לפסילת הזכייה
    • מתמודד במכרז חויב לשלם פיצויים למתמודד אחר בגין הפרת חובת תום הלב
    • ביהמ"ש העליון: המלצה מצוות ועדת מכרזים פגעה בעקרון השוויון
    • האם רשאית ועדת המכרזים לחלט ערבות המכרז כאשר לא נגרם לה נזק?
    • תקדים בעליון: כאשר קיימת מחלוקת לגבי תנאי מרכזי במכרז, ביהמ"ש ייטה לתת סעד זמני
    • פס"ד של ביהמ"ש העליון מגבה את זכות האזרח לעיין בפרוטוקולי ועדות מכרזים
    • השופט אלכס שטיין: יש לאכוף את כל תנאי המכרז בדווקנות
    • העליון: פגיעה ב"ניקיון המכרז" גוררת את ביטולו אפילו אם לא נגרם נזק
    • העמותה למינהל תקין במכרזים דורשת משר הפנים: "בטל את אגרת ההשתתפות במכרזים"
    • כיצד איבדה חברת פז הזדמנות פז להגיש עתירה מנהלית ?
    • ראיון רדיופוני אודות העתירה שהוגשה נגד שר הפנים, אריה דרעי
    • עתירה לבג"ץ: לחייב את העיריות לפרסם מראש את כוונתן להתקשר ללא מכרזים
    • An Administrative Petition Filed to the HCJ v. the Israeli Minister of Interior, Aryeh Deri
    • בהרצאה בפני חברי ועדות מכרזים חדשים
    • Oren Shabat, Dr | Lecturing before new Public Procurement Officers
    • האם קיימת לרשות ציבורית קיימת זכות עמידה לפי חוק חופש המידע ?
    • -The Remedies in Israeli Public Procurement Law – Soon Available to Courts of Law
    • סעד זמני בערעור במכרזים – בעקבות פסיקת השופטת דפנה ברק-ארז
    • וידאו | מהו מכרז תפור וכיצד נפעל כאשר המכרז תפור ?
    • The Duty to Act in Good Faith
    • חובת תום הלב בהליכי רכש ציבורי ופרטי
    • פיצויים כנשק במלחמה נגד השחיתות
    • ביהמ"ש: "סנו וקליר מטיחות זו בזו רפש שאלף סבונים לא יצליחו לנקות"
    • מדוע נדחתה עתירה נגד מס סמוי בסך של 189 מ' ש"ח על תעריף החשמל ?
    • סימנס הורשעה בפלילים: האם תוכל להשתתף במכרזים ?
    • רמ"י: כך אנו מנהלים את מכרזינו; ביהמ"ש: המכרז פסול
    • פורסמה הוראת תכ"ם לעניין שילוב עסקים קטנים ובינוניים במכרזים ציבוריים
    • מסתננים ומכרז ציבורי: מדוע חב' כוח אדם המעסיקות מסתננים צריכות להתחיל לדאוג ?
    • פורסמה הוראת תכ"ם לעניין רכש ידידותי לסביבה
    • הכותרת מבטיחה – התוכן פחות. על הוראת תכ"ם החדשה לעניין רכש ידידותי לסביבה
    • טובים השניים מן האחד ? פיצול עמידה בתנאי הסף על ידי שני קבלני משנה
    • זכות העיון של חבר מועצה | סעיף 140א לפקודת העיריות
    • ערבות מכרז: "לא מדובשך, לא מעוקצך"
    • על פסילת משתתף במכרז החשוד בפלילים – לאור פס"ד בימ"ש העליון בעניין שפיר
    • בימ"ש העליון מרחיב את תחולת הלכת "קסם מילניום"
    • קופחת במכרז? – הגש ערעור על תוצאות מכרז
    • בוטלה החלטת פטור ממכרז בשווי 18.5 מ' ש"ח של חברת החשמל
  • סרטוני וידאו
  • השתלמויות וכנסים
  • ניוזלטר מכרזים
    • *בית המשפט העליון: הצעת מחצבות כפר גלעדי לא תוכרז זוכה במכרז, משיקולי תחרותיות, למרות היותה ההצעה הגבוהה ביותר
    • *האם אי התחייבות של עורך מכרז להיקף שעות פעילות היא עילה להתערבות בתנאי המכרז?
    • *האם רשאית ועדת המכרזים לדרוש ממציע לחזור בו מהסתייגות מהותית בתנאי המכרז, כאשר קיים במכרז סעיף המאפשר לה להתעלם מהסתייגויות?
  • צור קשר
  • ENGLISH
  • ESPAÑOL
  • DEUTSCHE
  • ITALIANO
ד"ר אורן שבת, עו"ד מומחה למכרזים
  • דף הבית
  • אודותינו
    • אורן שבת ד”ר | מי אנחנו
    • מומחיותנו: מכרזים ציבוריים
    • ה"אני מאמין" של הפירמה
    • ספרו של ד"ר שבת: העתירה המינהלית והסעדים במכרזים
    • קופחת במכרז? – הגש ערעור על תוצאות מכרז
    • כיצד ליצור עמנו קשר ?
  • מכרזים ציבוריים
    • מילון מונחים במכרזים
      • אמות מידה
      • דיני מכרזים
      • הגשת הצעה באיחור
      • העדפת תוצרת הארץ ותוצרת אזורי עדיפות לאומית
      • העמסת מחירים במכרז
      • הצעה גרעונית
      • הצעה מסויגת
      • הצעה תכסיסנית
      • זכות העמידה במכרזים
      • חובת השימוע במכרז
      • חוק חובת המכרזים
      • טעות סופר בהצעה
      • מיצוי הליכים
      • מכרז מחיר
      • מכרז ממוכן
      • מכרז ממוכן מהיר
      • מכרז ממוכן מתפתח
      • מכרז תפור או מכור
      • מכרזים ממשלתיים
      • נשף מסיכות במכרז
      • סעד ציווי במכרזים
      • ספק חוץ
      • ספק יחיד
      • עידוד נשים בעסקים
      • עסקים קטנים ובינוניים
      • ערבות מכרז
      • עתירה מנהלית
        • עורך דין עתירה מנהלית
      • פרוטוקול ועדת המכרזים
      • פטור ממכרז | חובת מכרז
      • צו ארעי וצו ביניים
      • שיהוי, טענת שיהוי
      • תובענה מנהלית
      • תיבת המכרז
      • תכליות דיני המכרזים
      • תכסיסנות
      • פגמים בערבות מכרז
      • תנאי סף
      • תקנות חובת המכרזים
    • חוק חובת המכרזים
      • מבוא לחוק חובת מכרזים
      • סעיף 1 לחוק חובת המכרזים
      • סעיף 2 לחוק חובת המכרזים
      • סעיף 2א לחוק חובת המכרזים
      • סעיף 2ב לחוק חובת המכרזים
    • תקנות חובת המכרזים
      • מבוא לתקנות חובת המכרזים
      • הרפורמה בתקנות משנת 2009
      • תקנה 1 לתקנות חובת המכרזים
      • תקנה 3א לתקנות חובת המכרזים
      • תקנה 6 לתקנות חובת המכרזים
      • תקנה 8א(11) שינוי בתנאי חוזה שנכרת בעקבות מכרז
      • תקנה 15 לתקנות חובת המכרזים
      • תקנה 16 לתקנות חובת המכרזים
      • תקנה 16א לתקנות חובת המכרזים
      • תקנה 16ב לתקנות חובת המכרזים
      • תקנה 17 לתקנות חובת המכרזים
      • תקנה 18 לתקנות חובת המכרזים
      • תקנה 19 לתקנות חובת המכרזים
      • תקנה 19א לתקנות חובת המכרזים
      • תקנה 19ד לתקנות חובת המכרזים
      • תקנה 19ה לתקנות חובת המכרזים
      • תקנה 20 לתקנות חובת המכרזים
        • תקנה 20(א) לתקנות חובת המכרזים
        • תקנה 20(ב) לתקנות חובת המכרזים
        • תקנה 20(ג) לתקנות חובת המכרזים
      • תקנה 21 לתקנות חובת המכרזים
        • תקנה 21(א) לתקנות חובת המכרזים
          • תקנה 21(א)(א1)
      • תקנה 22 לתקנות חובת המכרזים
  • בלוג
    • העליון: חוסר תום לב בבחירת שיטת ביצוע המכרז עלול להביא לפסילת הזכייה
    • מתמודד במכרז חויב לשלם פיצויים למתמודד אחר בגין הפרת חובת תום הלב
    • ביהמ"ש העליון: המלצה מצוות ועדת מכרזים פגעה בעקרון השוויון
    • האם רשאית ועדת המכרזים לחלט ערבות המכרז כאשר לא נגרם לה נזק?
    • תקדים בעליון: כאשר קיימת מחלוקת לגבי תנאי מרכזי במכרז, ביהמ"ש ייטה לתת סעד זמני
    • פס"ד של ביהמ"ש העליון מגבה את זכות האזרח לעיין בפרוטוקולי ועדות מכרזים
    • השופט אלכס שטיין: יש לאכוף את כל תנאי המכרז בדווקנות
    • העליון: פגיעה ב"ניקיון המכרז" גוררת את ביטולו אפילו אם לא נגרם נזק
    • העמותה למינהל תקין במכרזים דורשת משר הפנים: "בטל את אגרת ההשתתפות במכרזים"
    • כיצד איבדה חברת פז הזדמנות פז להגיש עתירה מנהלית ?
    • ראיון רדיופוני אודות העתירה שהוגשה נגד שר הפנים, אריה דרעי
    • עתירה לבג"ץ: לחייב את העיריות לפרסם מראש את כוונתן להתקשר ללא מכרזים
    • An Administrative Petition Filed to the HCJ v. the Israeli Minister of Interior, Aryeh Deri
    • בהרצאה בפני חברי ועדות מכרזים חדשים
    • Oren Shabat, Dr | Lecturing before new Public Procurement Officers
    • האם קיימת לרשות ציבורית קיימת זכות עמידה לפי חוק חופש המידע ?
    • -The Remedies in Israeli Public Procurement Law – Soon Available to Courts of Law
    • סעד זמני בערעור במכרזים – בעקבות פסיקת השופטת דפנה ברק-ארז
    • וידאו | מהו מכרז תפור וכיצד נפעל כאשר המכרז תפור ?
    • The Duty to Act in Good Faith
    • חובת תום הלב בהליכי רכש ציבורי ופרטי
    • פיצויים כנשק במלחמה נגד השחיתות
    • ביהמ"ש: "סנו וקליר מטיחות זו בזו רפש שאלף סבונים לא יצליחו לנקות"
    • מדוע נדחתה עתירה נגד מס סמוי בסך של 189 מ' ש"ח על תעריף החשמל ?
    • סימנס הורשעה בפלילים: האם תוכל להשתתף במכרזים ?
    • רמ"י: כך אנו מנהלים את מכרזינו; ביהמ"ש: המכרז פסול
    • פורסמה הוראת תכ"ם לעניין שילוב עסקים קטנים ובינוניים במכרזים ציבוריים
    • מסתננים ומכרז ציבורי: מדוע חב' כוח אדם המעסיקות מסתננים צריכות להתחיל לדאוג ?
    • פורסמה הוראת תכ"ם לעניין רכש ידידותי לסביבה
    • הכותרת מבטיחה – התוכן פחות. על הוראת תכ"ם החדשה לעניין רכש ידידותי לסביבה
    • טובים השניים מן האחד ? פיצול עמידה בתנאי הסף על ידי שני קבלני משנה
    • זכות העיון של חבר מועצה | סעיף 140א לפקודת העיריות
    • ערבות מכרז: "לא מדובשך, לא מעוקצך"
    • על פסילת משתתף במכרז החשוד בפלילים – לאור פס"ד בימ"ש העליון בעניין שפיר
    • בימ"ש העליון מרחיב את תחולת הלכת "קסם מילניום"
    • קופחת במכרז? – הגש ערעור על תוצאות מכרז
    • בוטלה החלטת פטור ממכרז בשווי 18.5 מ' ש"ח של חברת החשמל
  • סרטוני וידאו
  • השתלמויות וכנסים
  • ניוזלטר מכרזים
    • *בית המשפט העליון: הצעת מחצבות כפר גלעדי לא תוכרז זוכה במכרז, משיקולי תחרותיות, למרות היותה ההצעה הגבוהה ביותר
    • *האם אי התחייבות של עורך מכרז להיקף שעות פעילות היא עילה להתערבות בתנאי המכרז?
    • *האם רשאית ועדת המכרזים לדרוש ממציע לחזור בו מהסתייגות מהותית בתנאי המכרז, כאשר קיים במכרז סעיף המאפשר לה להתעלם מהסתייגויות?
  • צור קשר
  • ENGLISH
  • ESPAÑOL
  • DEUTSCHE
  • ITALIANO
  • דף הבית
  • אודותינו
    • אורן שבת ד”ר | מי אנחנו
    • מומחיותנו: מכרזים ציבוריים
    • ה"אני מאמין" של הפירמה
    • ספרו של ד"ר שבת: העתירה המינהלית והסעדים במכרזים
    • קופחת במכרז? – הגש ערעור על תוצאות מכרז
    • כיצד ליצור עמנו קשר ?
  • מכרזים ציבוריים
    • מילון מונחים במכרזים
      • אמות מידה
      • דיני מכרזים
      • הגשת הצעה באיחור
      • העדפת תוצרת הארץ ותוצרת אזורי עדיפות לאומית
      • העמסת מחירים במכרז
      • הצעה גרעונית
      • הצעה מסויגת
      • הצעה תכסיסנית
      • זכות העמידה במכרזים
      • חובת השימוע במכרז
      • חוק חובת המכרזים
      • טעות סופר בהצעה
      • מיצוי הליכים
      • מכרז מחיר
      • מכרז ממוכן
      • מכרז ממוכן מהיר
      • מכרז ממוכן מתפתח
      • מכרז תפור או מכור
      • מכרזים ממשלתיים
      • נשף מסיכות במכרז
      • סעד ציווי במכרזים
      • ספק חוץ
      • ספק יחיד
      • עידוד נשים בעסקים
      • עסקים קטנים ובינוניים
      • ערבות מכרז
      • עתירה מנהלית
        • עורך דין עתירה מנהלית
      • פרוטוקול ועדת המכרזים
      • פטור ממכרז | חובת מכרז
      • צו ארעי וצו ביניים
      • שיהוי, טענת שיהוי
      • תובענה מנהלית
      • תיבת המכרז
      • תכליות דיני המכרזים
      • תכסיסנות
      • פגמים בערבות מכרז
      • תנאי סף
      • תקנות חובת המכרזים
    • חוק חובת המכרזים
      • מבוא לחוק חובת מכרזים
      • סעיף 1 לחוק חובת המכרזים
      • סעיף 2 לחוק חובת המכרזים
      • סעיף 2א לחוק חובת המכרזים
      • סעיף 2ב לחוק חובת המכרזים
    • תקנות חובת המכרזים
      • מבוא לתקנות חובת המכרזים
      • הרפורמה בתקנות משנת 2009
      • תקנה 1 לתקנות חובת המכרזים
      • תקנה 3א לתקנות חובת המכרזים
      • תקנה 6 לתקנות חובת המכרזים
      • תקנה 8א(11) שינוי בתנאי חוזה שנכרת בעקבות מכרז
      • תקנה 15 לתקנות חובת המכרזים
      • תקנה 16 לתקנות חובת המכרזים
      • תקנה 16א לתקנות חובת המכרזים
      • תקנה 16ב לתקנות חובת המכרזים
      • תקנה 17 לתקנות חובת המכרזים
      • תקנה 18 לתקנות חובת המכרזים
      • תקנה 19 לתקנות חובת המכרזים
      • תקנה 19א לתקנות חובת המכרזים
      • תקנה 19ד לתקנות חובת המכרזים
      • תקנה 19ה לתקנות חובת המכרזים
      • תקנה 20 לתקנות חובת המכרזים
        • תקנה 20(א) לתקנות חובת המכרזים
        • תקנה 20(ב) לתקנות חובת המכרזים
        • תקנה 20(ג) לתקנות חובת המכרזים
      • תקנה 21 לתקנות חובת המכרזים
        • תקנה 21(א) לתקנות חובת המכרזים
          • תקנה 21(א)(א1)
      • תקנה 22 לתקנות חובת המכרזים
  • בלוג
    • העליון: חוסר תום לב בבחירת שיטת ביצוע המכרז עלול להביא לפסילת הזכייה
    • מתמודד במכרז חויב לשלם פיצויים למתמודד אחר בגין הפרת חובת תום הלב
    • ביהמ"ש העליון: המלצה מצוות ועדת מכרזים פגעה בעקרון השוויון
    • האם רשאית ועדת המכרזים לחלט ערבות המכרז כאשר לא נגרם לה נזק?
    • תקדים בעליון: כאשר קיימת מחלוקת לגבי תנאי מרכזי במכרז, ביהמ"ש ייטה לתת סעד זמני
    • פס"ד של ביהמ"ש העליון מגבה את זכות האזרח לעיין בפרוטוקולי ועדות מכרזים
    • השופט אלכס שטיין: יש לאכוף את כל תנאי המכרז בדווקנות
    • העליון: פגיעה ב"ניקיון המכרז" גוררת את ביטולו אפילו אם לא נגרם נזק
    • העמותה למינהל תקין במכרזים דורשת משר הפנים: "בטל את אגרת ההשתתפות במכרזים"
    • כיצד איבדה חברת פז הזדמנות פז להגיש עתירה מנהלית ?
    • ראיון רדיופוני אודות העתירה שהוגשה נגד שר הפנים, אריה דרעי
    • עתירה לבג"ץ: לחייב את העיריות לפרסם מראש את כוונתן להתקשר ללא מכרזים
    • An Administrative Petition Filed to the HCJ v. the Israeli Minister of Interior, Aryeh Deri
    • בהרצאה בפני חברי ועדות מכרזים חדשים
    • Oren Shabat, Dr | Lecturing before new Public Procurement Officers
    • האם קיימת לרשות ציבורית קיימת זכות עמידה לפי חוק חופש המידע ?
    • -The Remedies in Israeli Public Procurement Law – Soon Available to Courts of Law
    • סעד זמני בערעור במכרזים – בעקבות פסיקת השופטת דפנה ברק-ארז
    • וידאו | מהו מכרז תפור וכיצד נפעל כאשר המכרז תפור ?
    • The Duty to Act in Good Faith
    • חובת תום הלב בהליכי רכש ציבורי ופרטי
    • פיצויים כנשק במלחמה נגד השחיתות
    • ביהמ"ש: "סנו וקליר מטיחות זו בזו רפש שאלף סבונים לא יצליחו לנקות"
    • מדוע נדחתה עתירה נגד מס סמוי בסך של 189 מ' ש"ח על תעריף החשמל ?
    • סימנס הורשעה בפלילים: האם תוכל להשתתף במכרזים ?
    • רמ"י: כך אנו מנהלים את מכרזינו; ביהמ"ש: המכרז פסול
    • פורסמה הוראת תכ"ם לעניין שילוב עסקים קטנים ובינוניים במכרזים ציבוריים
    • מסתננים ומכרז ציבורי: מדוע חב' כוח אדם המעסיקות מסתננים צריכות להתחיל לדאוג ?
    • פורסמה הוראת תכ"ם לעניין רכש ידידותי לסביבה
    • הכותרת מבטיחה – התוכן פחות. על הוראת תכ"ם החדשה לעניין רכש ידידותי לסביבה
    • טובים השניים מן האחד ? פיצול עמידה בתנאי הסף על ידי שני קבלני משנה
    • זכות העיון של חבר מועצה | סעיף 140א לפקודת העיריות
    • ערבות מכרז: "לא מדובשך, לא מעוקצך"
    • על פסילת משתתף במכרז החשוד בפלילים – לאור פס"ד בימ"ש העליון בעניין שפיר
    • בימ"ש העליון מרחיב את תחולת הלכת "קסם מילניום"
    • קופחת במכרז? – הגש ערעור על תוצאות מכרז
    • בוטלה החלטת פטור ממכרז בשווי 18.5 מ' ש"ח של חברת החשמל
  • סרטוני וידאו
  • השתלמויות וכנסים
  • ניוזלטר מכרזים
    • *בית המשפט העליון: הצעת מחצבות כפר גלעדי לא תוכרז זוכה במכרז, משיקולי תחרותיות, למרות היותה ההצעה הגבוהה ביותר
    • *האם אי התחייבות של עורך מכרז להיקף שעות פעילות היא עילה להתערבות בתנאי המכרז?
    • *האם רשאית ועדת המכרזים לדרוש ממציע לחזור בו מהסתייגות מהותית בתנאי המכרז, כאשר קיים במכרז סעיף המאפשר לה להתעלם מהסתייגויות?
  • צור קשר
  • ENGLISH
  • ESPAÑOL
  • DEUTSCHE
  • ITALIANO
ראשי » חוק חובת המכרזים » חוק חובת המכרזים

חוק חובת המכרזיםחוק חובת המכרזים

למשרדו של ד"ר עו"ד אורן שבת מומחיות ייחודית בתחום המכרזים הציבוריים.
לקבלת ייעוץ, בין היתר, בנושא חוק חובת המכרזים או תקנותיו, צרו עמנו קשר בטל' 09-9543895 או בדוא"ל 
info@michrazim-law.co.il. משרדנו ממוקם ברח' משכית 22 הרצליה פיתוח.

חוק חובת המכרזים, תשנ"ב-1992, ס"ח 1387, הינו אבן דרך חשובה ביותר בהתפתחות דיני המכרזים של מדינת ישראל. החוק מטיל חובה כללית וגורפת על הממשלה, על כל תאגיד ממשלתי, מועצה דתית, קופת חולים ומוסד להשכלה גבוהה, להתקשר ב"חוזה לביצוע עסקה בטובין או במקרקעין או לביצוע עבודה או לרכישת שירותים…על פי דרך של מכרז פומבי הנותן לכל אדם הזדמנות שווה להשתתף בו."

חשיבות חקיקת חוק חובת המכרזים נלמדת, תחילה, מתוך מבט על מהמצב ששרר ערב לחקיקתו. טרם חקיקת חוק חובת המכרזים, חובת פרסום מכרז פומבי חלה אך ורק על רשויות מקומיות.

לעומת הרשויות המקומיות שמכרזיהן אוסדרו, כאמור בחקיקה, מכרזי ממשלת ישראל  אוסדרו בהתאם להוראות התכ"ם (תקנון כספים משק וכלכלה), אשר מפרסם החשב הכללי במשרד האוצר. זו גם זו, גופים שממשלת ישראל או רשויותיה השתתפו בניהולם או בתקצובם היו פטורים מחובת פרסום מכרז, ולמעשה היו רשאים להתקשר בעסקאות, באשר הן, ללא הליך תחרותי כלשהו.

הואיל ומעמדה הנורמטיבי של הוראת תכ"ם הוא של הנחיה מינהלית בלבד (להבדיל מחוק של הכנסת או תקנה), הרי שרשויות הציבור הכפופות להוראות התכ"ם היו רשאיות לסטות ממנו בהתקיים טעמים המצדיקים זאת. כמו כן, קובץ הוראות התכ"ם היה כמעט בלתי נגיש לרוב הציבור. רבים מבין המעטים, אשר ידם כן השיגה את קובץ התכ"ם, לא היו יכולים להיות בטוחים, כי בידם מצויה הגרסה העדכנית – האחרונה, של ההוראות.

אם כן, טרם חקיקת חוק חובת המכרזים, דיני המכרזים של משרדי הממשלה לא היו כפופים לכל דבר חקיקה של הכנסת, אלא להוראות התכ"ם. כמובן, כלל רשויות הציבור, ובתוכן גם רשויות השלטון המקומי היו כפופים גם לפסיקת בג"צ.

יצוין עוד, כי חקיקת חוק חובת המכרזים לוותה בשאיפה ליצור מנגנון לפיקוח ציבורי ואובייקטיבי על הוצאות כספי הציבורי, ולהביא לחסכון בעסקאות הנערכות באמצעות כספי משלם המסים.

מהם השינויים שחולל חוק חובת המכרזים ?

מהם השינויים שחולל חוק חובת המכרזים בדיני המכרזים ? השינויים שחולל החוק הינם מרובים, ותקצר יריעה זו מלהכיל את כולם. בפסקאות הבאות אנו נתמקד בשינויים המרכזיים בלבד.

השינוי הראשון: הפיכת חובת פרסום מכרז פומבי ל"דרך המלך" כלשון הפסיקה, ביחס לאופן התקשרות הראוי של רשויות הציבור הכפופות לחוק (ראו למשל בג"ץ 9518/16  הראל נ' כנסת ישראל, פס' ס"ט לחוות דעתו של השופט אליקים רובינשטיין (5.9.2017);  עע"ם 6145/12 עיריית נצרת עילית נ’ הרטמן פס' ל"ו-ל"ז לחוות דעתו של השופט אליקים רובינשטיין (13.1.2013) (להלן: עיריית נצרת עילית). לאמור, בעקבות חוק חובת המכרזים, התקשרות על דרך של פרסום מכרז פומבי נעשתה לברירת המחדל הנורמטיבית, למעט מקרים חריגים, שבהם קיימת בחוק או בתקנות הוראת פטור מפרסום מכרז.

השינוי השני: הקרנת רוח חוק חובת מכרזים על גופים שלא הוכפפו לו בחקיקה. לאחר חקיקת חוק חובת המכרזים החלת מתפתחת בפסיקה מגמה הנוטה להחיל את רוח חוק חובת המכרזים (ותקנותיו) על רשויות מקומיות (אשר כפופות למערכת חקיקתית נפרדת) מתוך מגמה להרחיב את החובה לפרסם מכרז. כפי שציין השופט אליקים רובינשטיין בפרשת עיריית נצרת עילית: "עקרונות המנהל התקין ודיני המכרזים מובילים אפוא למסקנה… כי – בוודאי בהיעדר חקיקה שונה – קיימת עדיפות להתקשרות בדרך של מכרז פומבי על פני דרך אחרת. כאמור בתי המשפט נטו לפרש בצמצום את תקנות הפטור, ובתיקון לתקנות חובת המכרזים הוספה בשנת 2009 תקנה 1ב(א) , שלפיה 'גוף ציבורי יעדיף לבצע התקשרות בדרך של מכרז פומבי רגיל…'. אף שאין התקנות הללו חלות על עיריות, רוח הדברים והרציונליים שביסוד התיקון יפים גם לענייננו שלנו…" ראו עיריית נצרת עילית לעיל, ליד פס' ל"ז לחוות דעתו של השופט רובינשטיין. יצוין, כי בהצעת חוק חובת המכרזים הוצע, כי גם מכרזי הרשויות המקומיות יתבססו על הוראות החוק הנ"ל, על מנת להבטיח אחידות בגישה ובטיפול בנושא ההתקשרויות של רשויות הציבור בכלל.

היבט אחר של חקיקת חובת המכרזים, הוא הקרנת רוח החוק על גופים דו-מהותיים (או היברידיים). דוגמא לכך מובאת בפסק דינו של בית המשפט העליון בעניין עע"ם 6101/13 ימית א. בטחון (1998) בע"מ נ' הסוכנות היהודית לארץ ישראל (23.2.2014). בפרשה זו קבע השופט רובינשטיין, בדעת רוב, כי הסוכנות היהודית הינה גוף מהותי "בדרגה עליונה". אמנם, הכנסותיה באות לה מתרומות, מהשקעות ומפעילות פיננסית עסקית – ומשום כך היא אינה עושה שימוש בכספי הציבור הישראלי – הרי שהיא זוכה להטבות מס מקופת הציבור ועומדים לרשותה משאבים ציבוריים, כגון מקרקעין. לכן, פסק השופט: "בהיותה גוף דו-מהותי חלים עליה עקרונות היסוד של הגינות, שוויון, סבירות, יושר ותום לב… על כן, אף שאינה תאגיד ממשלתי, לטעמי עליה ליטול בעיקרון חובות דומות לאלה שמחילה על עצמה המדינה לפי חוק חובת המכרזים,  אשר תבטחנה חלוקת משאבים וכספי הציבור באופן שוויוני והגון והתנהלות שקופה…" (שם ליד פס' ל"ד).

השינוי השלישי: יצירת מסד לפיתוח פסיקתי רחב של דיני המכרזים. חוק חובת המכרזים נועד לקבוע את עקרונות היסוד שלפיהם תיגזרנה הנורמות המסדירות את תחום החובה לפרסם מכרז (פסיקה, תקנות, נהלים פנימיים). החוק אינו נותן מענה לכל מגוון השאלות הפרשניות העשויות להתעורר מהוראותיו. חלק נכבד מהצורך לפרש את הוראות חוק מולא על ידי הפסיקה. לאורך למעלה משני עשורים מאז חקיקת חוק חובת המכרזים יצרו בתי המשפט מארג ענף של פסיקה המפרשת את חוק חובת המכרזים. פסיקה זו עיבתה את חוק חובת המכרזים בפרשנות, ומילאה את דיני המכרזים בנורמות חדשות. הליך זה, של פיתוח דיני המכרזים כפועל יוצא מפסיקה המפרשת את החוק, צפוי להימשך.

השינוי הרביעי: תקנות חובת המכרזים. חוק חובת המכרזים, כשלעצמו, נעדר הוראות רבות, אשר ליישומו המעשי על ידי רשויות הציבור. החוק מסמיך את שר האוצר, באישור ועדת החוקה חוק ומשפט של הכנסת לקבוע תקנות, בין היתר, לעניין סכומים או סוגי עסקאות שלגביהם לא תהיה חובת לערוך מכרז כלל (או לא תהיה חובה לערוך מכרז פומבי אלא סגור), סוגי עסקאות שבהן ההשתתפות במכרז תהיה מותנית בתנאים, סוגי עסקאות שניתן יהיה לנהל בהן משא ומתן עם המציעים, וכללים לניהול המשא ומתן, ועוד (ראו סעיף 4 לחוק חובת המכרזים). יהא נכון לציין, כי אחד הנושאים החשובים ביותר שהחוק הסמיך את שר האוצר להתקין תקנות ביחס אליו, נכלל בס"ק (7). באותה הוראה הוסמך שר האוצר, באישור ועדת החוקה חוק ומשפט לקבוע תקנות "בכל עניין אחר הנראה לו דרוש לשם ניהול תקין והוגן של עסקאות ובמטרה להבטיח את קבלת ההצעות שיעניקו את מרב היתרונות למי שערך את המכרז." הוראת "סל" זו משקפת את תכליותיו של חוק חובת המכרזים שאל לו למחוקק המשנה לסטות מהן: מקסום התועלת הכלכלית מהמכרז בהליך תקין והוגן. הוראת ה"סל" האמורה מהווה גרעין לפיתוח פסיקתי של דיני המכרזים עוד שנים רבות לעתיד.

יצוין, כי בשנת 1993 הותקנו תקנות חובת המכרזים, התשנ"ג-1993, ובשנת 2009 עברו התקנות רפורמה נרחבת. 

השינוי החמישי: יצירת מסד חקיקתי לעדכון דיני המכרזים ולהתאמתם לתמורות החברתיות בחברה הישראלי. מעצם חקיקתו, הפך חוק חובת המכרזים למסד המשמש לעדכון דיני המכרזים ולהתאמתם לרוח המשתנה בחברה הישראלית. לדוגמא, בתיקון מס' 12 לחוק (שנת 2002) הוספה הוראת סעיף 2(ב), האוסרת, על עורך המכרז להפלות בין מציעים מחמת מוגבלות, מין, נטייה מינית, מעמד אישי, גיל, הורות, גזע, דת, לאומיות, ארץ מוצא, השקפה או חברות במפלגה.

בתיקון מס' 15 לחוק חובת המכרזים (שנת 2002) הוסף סעיף 2ב. הקובע נוסחה להעדפת עסק שבשליטת אישה. בתיקון מס' 25 לחוק חובת המכרזים (שנת 2016) הוסף סעיף 2ג., המחייב את עורך המכרז לבחון בכל התקשרות אם אפשר לבצעה באמצעות עסק זעיר קטן או בינוני, תוך קביעת התאמות בתנאי המכרז או בהתקשרות לשם כך. וישנן דוגמאות נוספות.

מספר מלים לסיכום

חוק חובת המכרזים הינו עמוד תווך בדיני המכרזים במדינת ישראל. חקיקתו תרמה לפיתוח משמעותי של דיני המכרזים במשך למעלה משני העשורים האחרונים. יחד עם זאת, כעולה מן הפסיקה, מדו"חות מבקר המדינה ומדו"חות מטעם  גופי ביקורת נוספים, הנורמות הקבועות בחוק חובת המכרזים מאותגרות מעת לעת על ידי גורמים המנסים לעוקפן. מבחנו האמיתי של חוק חובת המכרזים עודנו לפניו; הצלחתו תימדד בהיקף האכיפה של החובה לפרסם מכרז על הגופים הכפופים לסמכותו.

קריאה נוספת

לקריאה אודות תקנות חובת המכרזים, התשנ"ג-1992 לחצו כאן.
לעיון אודות הרפורמה בתקנות חובת המכרזים משנת 2009 לחצו כאן.

סעיפי חוק חובת מכרזים

סעיף 1הגדרות
סעיף 2חובת מכרז
סעיף 2אתנאים להשתתפות במכרז
סעיף 2בעידוד נשים בעסקים
סעיף 3פטור לעסקת חוץ
סעיף 3בסייג להתקשרות
סעיף 4פטור ממכרז, מכרז סגור ודרכי עריכת מכרז
סעיף 5התקשרויות של מערכת הבטחון, תאגיד מקומי ומוסד להשכלה גבוהה
סעיף 5אתקנות
סעיף 6שמירת דינים
סעיף 7ביצוע
סעיף 8תחילה
סעיף 9הוראות מעבר


© זכויות היוצרים לתכנים באתר אינטרנט www.michrazim-law.co.il  שמורות לפירמת עוה"ד ד"ר שבת – דיני מכרזים.

* אין להעתיק, לשכפל, להפיץ, לערוך או לעשות שימוש בכל דרך שהיא, למעט קריאה ועיון.
*אין בתוכן המאמר משום ייעוץ משפטי שיש להסתמך עליו.
* תאריך  6.12.2017.

פורסם ב: חוק חובת המכרזים, מילון מונחים תגיות: איסור אפלייה, גוף דו מהותי, גוף הברידי, גופים דו מהותיים, החובה לפרסם מכרז, הרפורמה בתקנות חובת המכרזים משנת 2009, חוק חובת המכרזים, עסק בשליטת אישה, עסק קטן, עסקים קטנים, תקנות חובת המכרזים

ד"ר עו"ד אורן שבת

צלם: יוהנס פלטן

מי אנחנו

ד"ר עו"ד אורן שבת, עו"ד הינו מוסמך לעריכת דין משנת 1996. הינו מתמחה בדיני מכרזים ציבוריים: ייצוג מתמודדים במכרזים ציבוריים בבתי המשפט, ליווי הגשת הצעות במכרזים, ייעוץ, ניסוח מסמכים מכרזים, ייעוץ וייצוג גופים ציבוריים. התמחותו של ד"ר שבת כוללת סיוע בהגשת הצעות למכרזים בינ"ל. ד"ר שבת הינו מחבר הספר: העתירה המינהלית והסעדים במכרזים ציבוריים (פרלשטין גינוסר, 2017). לקרא עוד…

ספר מכרזים
העתירה המנהלית והסעדים במכרזים ציבוריים (פרלשטיין גינוסר, 2017)

ד"ר אורן שבת

עקבו אחרינו ברשתות החברתיות
  • Facebook
  • Twitter
  • Google+
  • LinkedIn
  • Contact
כיצד ליצור עמנו קשר

משכית 22, פינת יוחנן הסנדלר 8 ("בית לומיר"), ת.ד. 12617 הרצליה פיתוח
טל': 09-9543895
פקס': 09-9545033
דוא"ל: info@michrazim-law.co.il

טופס יצירת קשר
בלוג
העליון: חוסר תום לב בבחירת שיטת ביצוע המכרז עלול להביא לפסילת הזכייה

העליון: חוסר תום לב בבחירת שיטת ביצוע המכרז עלול להביא לפסילת הזכייה

ביהמ"ש העליון: המלצה מצוות ועדת מכרזים פגעה בעקרון השוויון

ביהמ"ש העליון: המלצה מצוות ועדת מכרזים פגעה בעקרון השוויון

האם רשאית ועדת המכרזים לחלט ערבות המכרז כאשר לא נגרם לה נזק?

האם רשאית ועדת המכרזים לחלט ערבות המכרז כאשר לא נגרם לה נזק?

השופט אלכס שטיין: יש לאכוף את כל תנאי המכרז בדווקנות

השופט אלכס שטיין: יש לאכוף את כל תנאי המכרז בדווקנות

מסר כפול לוועדות המכרזים בפסק דינו של בית המשפט העליון

מסר כפול לוועדות המכרזים בפסק דינו של בית המשפט העליון

פוסטים אחרונים
  • האם רשאית ועדת המכרזים לדרוש ממציע לחזור בו מהסתייגות מהותית בתנאי המכרז, כאשר קיים במכרז סעיף המאפשר לה להתעלם מהסתייגויות?
  • האם אי התחייבות של עורך מכרז להיקף שעות פעילות היא עילה להתערבות בתנאי המכרז?
  • בית המשפט העליון: הצעת מחצבות כפר גלעדי לא תוכרז זוכה במכרז, משיקולי תחרותיות, למרות היותה ההצעה הגבוהה ביותר
  • שינוי בתנאי חוזה שנכרת בעקבות מכרז
  • בוטלה החלטת פטור ממכרז בשווי 18.5 מ' ש"ח של חברת החשמל
  • סרטוני וידאו בנושא מכרזים
  • עורך דין עתירה מנהלית
  • פטור ממכרז | חובת מכרז
  • חובת השימוע במכרז
  • קופחת במכרז? – הגש ערעור על תוצאות מכרז
חפשו אותנו בלינקדין
Dr. Oren Shabat
יצירת קשר

משרד ד"ר עו"ד אורן שבת

רחוב משכית 22 הרצליה פיתוח, ת.ד. 12617
טלפון: 09-9543895
פקס: 09-9545033
דוא״ל: info@michrazim-law.co.il

מי אנחנו

ד"ר אורן שבת, עו"ד הינו מוסמך לעריכת דין משנת 1996. הינו מתמחה בדיני מכרזים ציבוריים: ייצוג מתמודדים במכרזים ציבוריים בבתי המשפט, ליווי הגשת הצעות במכרזים, ייעוץ, ניסוח מסמכים מכרזים, ייעוץ וייצוג גופים ציבוריים. התמחותו של ד"ר שבת כוללת מכרזים בינ"ל, שבהם מתמודדים מגישים הצעות ומתחרים על זכייה בהליכים תחרותיים המתנהלים במדינות זרות. ד"ר שבת הינו מחבר הספר: העתירה המינהלית והסעדים במכרזים ציבוריים (פרלשטין גינוסר, 2017). קראו עוד.

משרדנו ברשתות החברתיות
  • Facebook
  • Twitter
  • Google+
  • LinkedIn
  • Contact
צלם תמונות פרופיל ומשרד

אייל דוד, צילום אירועים

גלילה לראש העמוד
Call Now Button דילוג לתוכן
פתח סרגל נגישות כלי נגישות

כלי נגישות

  • הגדל טקסטהגדל טקסט
  • הקטן טקסטהקטן טקסט
  • גווני אפורגווני אפור
  • ניגודיות גבוההניגודיות גבוהה
  • ניגודיות הפוכהניגודיות הפוכה
  • רקע בהיררקע בהיר
  • הדגשת קישוריםהדגשת קישורים
  • פונט קריאפונט קריא
  • איפוס איפוס